Keď ste si prečítali prvú časť analýzy konkurencie, mali by ste mať zoznam konkurentov (domén), ktoré sa budete snažiť predbehnúť. V tejto časti vám prinesiem ďalšie tipy, akú stratégiu zvoliť pri predbiehaní konkurencie.
Mám rád on-page SEO pre jeden veľký dôvod - s ním môžete prerobiť vstupné stránky (landing pages) doslova za jeden deň pomocou poznatkov získaných z analýzy stránok konkurentov - a táto rýchla zmena pravdepodobne prinesie viditeľné výsledky skôr ako iné zmeny.
Spätné odkazy! Ich výskum je kľúčovým krokom v analýze konkurencie. Keď si naplno uvedomíte odkazové profily vašich konkurentov, budete môcť vytvoriť vlastnú efektívnu stratégiu získavanie spätných odkazov, odhadnúť čas potrebný na vytvorenie silného odkazového profilu a zistiť, či sú v profile konkurentov cenné spätné odkazy (z autoritatívnych webov). Na analýzu spätných odkazov konkurencie môžete použiť LinkMiner alebo drahšiu verziu ahrefs.
↓↓↓ Overiť odkazový profil webu môžete aj priamo tu ↓↓↓
Teraz by ste mali mať solídny zoznam SEO poznatkov, ktoré môžete použiť pre svoju stratégiu. Potrebujete kopať hlbšie? Ak sa ma pýtate, navrhujem, aby ste sa pozreli na niekoľko ďalších faktorov:
Profily sociálnych médií
Skontrolujte, koľko followerov / používateľov / subscriberov má vaša konkurencia na najpoužívanejších sociálnych platformách.
Tu je univerzálny súbor otázok, ktoré môžete použiť pri vykonávaní tohto prieskumu:
Ak si všimnete, že vaša konkurencia robí skvelú prácu s obsahom na sociálnych sieťach, nenechajte, aby vás táto skutočnosť odradila. Áno, na jednej strane budete musieť viac pracovať na kvalite kampaní na sociálnych médiách, ale na druhej strane vidíte, že je možné nájsť veľa potenciálnych návštevníkov a zákazníkov.
Reklamy
Skontrolujte, či vaši konkurenti používajú PPC kampane na získanie konverzií a predaja. Môžu zahŕňať kampane AdWords, propagované obsahy Facebook / Twitter / YouTube, bannerové reklamy, platené príspevky a recenzie atď.
Kontrola reputácie
Pokúste sa zistiť čo najviac recenzií na vašu konkurenciu - vyhľadajte recenzie o produktoch na stránkach Google, sociálnych médiách, fórach, webových stránkach atď. Ak chcete ušetriť čas, môžete vytvoriť upozornenie pomocou nástroja Awario na získanie zmienok o značke alebo kľúčových slovách z webu alebo sociálnych sietí.
Ak objavíte veľa negatívnej spätnej väzby od nespokojných zákazníkov, môžete tieto informácie použiť na odlíšenie vašej firmy -> poskytovanie nových typov služieb, zvýšenie podpory pre zákazníkov, inými slovami, aby vaše podnikanie vynikalo nad ostatnými hráčmi!
Ako ste si pravdepodobne všimli, vyhľadávače sa vyvíjajú veľmi rýchlo - nové typy výsledkov vyhľadávania, algoritmy, techniky atď. To znamená, že vaša SEO stratégia by sa mala tiež neustále vyvíjať.
Nemôžete sa spoliehať na analýzu konkurencie, ktorú ste uskutočnili pred dvoma rokmi, pretože veci sa veľmi rýchlo menia. Preto je dôležité zmeniť stav analýzy konkurencie z "jednorázovej" na "opakujúcu sa". Mali by ste mať tabuľky (ktoré ste si pripravili na základe vyššie spomenutých bodov) na mesačnej báze, a upravovať vašu SEO stratégiu, keď je to potrebné.
Dúfam, že vám tieto dve časti príručky pomôžu lepšie pochopiť a analyzovať vašu SEO konkurenciu -> prosím zdieľajte svoje myšlienky a tipy, ako sa odlíšiť od konkurencie, v komentároch nižšie!